• Forfatters billedeJakob Albæk

Mød jagthundeklubben og Mere natur i agerlandet

Fredag d. 15. september har du mulighed for at høre og se mere om projekt Mere natur i agerlandet. Klubben deltager nemlig i aktiviteterne i Grønne sammen-ugen i Viborg Kommune.

Det er vigtigt med mere natur og større biodiversitet ude i det åbne land. Det arbejder projektet i samarbejde med landmænd og rådgivningsvirksomheder målrettet på. Projektet er nu ude i 24 områder i Skive Kommune og Viborg Kommune, hvor over 30 lodsejere med til sammen mere en 5.000 ha deltager.

Opskriften på god natur. En blomstermark op mod et naturareal, dyrkede marker i baggrunden og en markvej til højre. Her er gode muligheder for stor biodiversitet.

Der har været jægere i Danmark i mere end 10.000 år. De har på hver deres måde sat deres præg på naturen, og i de sidste 75 år har det i første omgang været at medvirke til, at der blev bedre livsbetingelser for agerlandsfaunaen. Det er naturprojektet en naturlig del af.

På aktivitetsdagen har man mulighed for at få mere at vide om projektet, komme på insektjagt, se jagthundeopvisning og få smagsprøver på vildtkød.

Arrangementet foregår Østermarksvej 6 i Mønsted fra kl. 15 – 18.

Kom og få en anderledes grøn oplevelse i selskab med hyggelige jagthundeejere og dygtige hunde.

94 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg