• Forfatters billedeJakob Albæk

Medlemsorientering april 2024

Kære medlem af Midtjysk Jagthunde Klub

Det har været vanskeligt, at få optalt agerhøns på alle vore terræner her i foråret. Årsagerne har været flere, bla. dårligt vejr, lidt problemer med annonceringer osv.

Derfor har vi drøftet, hvordan det kunne laves bedre og sammen med markprøveudvalget fundet frem til følgende løsning:

• Træning, lokalprøver og kurser afholdes af markprøveudvalget. Disse skal afholdes pÃ¥ de mest vildtrige terræner. Kræver betaling. Kan ogsÃ¥ fungere som en del af tællefunktionen.

• Tællinger afholdes af biodiversitetsudvalget pÃ¥ de øvrige terræner. Her er deltagelse gratis.

• Der bør være større spredning mellem arrangementerne, og der skal veksles mellem hverdage og lørdage/søndage.

• Annoncering: Inden jul skal markprøveudvalget have sin plan klar. I løbet af de første uger af januar laver biodiversitetsudvalget sin plan. Den samlede plan lægges pÃ¥ hjemmesiden, og der udsendes en mail om, at hele planen kan ses pÃ¥ hjemmesiden.

Inden 1. juni vil der også komme helt nye kort op på hjemmesiden over vore terræner.

Vi vil også gerne invitere til en spændende marknaturdag i Stoholm lørdag d. 1. juni. Tryk her for invitation og program. Det er gratis at deltage. Da der kun er plads til 30 deltagere er det først til mølle princippet.

Biodiversitetsudvalget

74 visninger0 kommentarer